POLITYKA PRYWATNOŚCI

POLITYKA PRYWATNOŚCI
WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
WARSZAWSKI ŚWIT II
WARSZAWIE

Czym jest niniejsza Polityka prywatności?

Niniejszy dokument stanowi informację dla podmiotów danych (w tym dla Pani/Pana) odnośnie zasad, na jakich
Wspólnota Mieszkaniowa Warszawski Świt II przetwarza dane osobowe.

1. Kto jest administratorem danych i co to oznacza?
Administratorem danych osobowych jest Wspólnota Mieszkaniowa Warszawski Świt II w Warszawie (ul. Flisa
4, 02-247 Warszawa) posiadająca numer NIP: 5223274843 REGON: 526519195 kontakt e-mail:
warszawskiswit2@inma.com.pl dalej „Wspólnota”, „Administrator”.
Posiadanie statusu administratora danych oznacza, że jest się podmiotem, który decyduje o celach i
sposobach przetwarzania danych osobowych, innymi słowy, podmiotem, który decyduje o tym, jakie dane są
zbierane, co się z nimi dzieje, jak długo dane są przechowywane, komu są przekazywane, itp. Administrator
danych ponosi odpowiedzialność z tytułu przetwarzania danych osobowych niezgodnie z prawem.
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania przez Wspólnotę Pani/Pana danych osobowych można
się ze Wspólnotą kontaktować pocztą tradycyjną (adres jw.), oraz za pomocą poczty elektronicznej, wysyłając
e-mail na adres e-mail: warszawskiswit2@inma.com.pl

2. Co oznaczają pojęcia stosowane w Polityce prywatności?
Pojęcia użyte w niniejszej Polityce prywatności mają następujące znaczenie:
2.1. „Administrator danych” – oznacza osobę fizyczną, prawną, organ publiczny lub inny podmiot, który
samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
2.2. „Dane osobowe” – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie
fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą
można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora
takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub
jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną,
ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. Danymi osobowych są np.: imię i
nazwisko, adres zamieszkania czy adres e-mail.
2.3. „Podmiot przetwarzający” oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny
podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora.
2.4. „przetwarzanie” oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub
zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak
zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub
modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie,
rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie,
usuwanie lub niszczenie. Inaczej mówiąc, przetwarzaniem są nasze działania na Pani/Pana danych
osobowych.
2.5. „odbiorca” oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, któremu
ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią. Organy publiczne, które mogą
otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem
państwa członkowskiego, nie są jednak uznawane za odbiorców; przetwarzanie tych danych przez te

organy publiczne musi być zgodne z przepisami o ochronie danych mającymi zastosowanie stosownie
do celów przetwarzania; Inaczej mówiąc odbiorcą jest m.in.: (1) inny podmiot z którym Wspólnota
zawarła umowę powierzenia, (2) inni administratorzy danych, którym Wspólnota udostępniła dane
osobowe, o ile jest to dopuszczalne w świetle przepisów RODO.
2.6. „RODO” – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych).

3. Kto jest zarządcą nieruchomości?
Wspólnota posiada tzw. zarząd powierzony. Zarządcą Wspólnoty jest Integrum Management Sp. z o.o. z
siedzibą w Warszawie.

4. Jakich zasad przestrzega Wspólnota, przetwarzając dane osobowe?
Jako Administrator danych Wspólnota przestrzega wszelkich przepisów prawa oraz zasad i obowiązujących
we Wspólnocie procedur, oraz dba o to, aby:
4.1. dane osobowe były przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której
dane dotyczą,
4.2. dane osobowe były zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i
nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami,
4.3. dane osobowe były adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego co niezbędne do celów, w których
są przetwarzane,
4.4. dane osobowe były prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane, a te dane, które są nieprawidłowe w
świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane,
4.5. dane osobowe przechowywane były w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą,
przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane,
4.6. dane osobowe przetwarzane były w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych
osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz
przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych
lub organizacyjnych.

5. W jaki sposób Wspólnota pozyskuje dane osobowe? Czy podanie danych przez Panią/Pana jest dobrowolne?
Dane osobowe jako Członka Wspólnoty mogą zostać pozyskane przez Wspólnotę bezpośrednio od Pani/Pana
lub też przekazane przez dewelopera (gdy nabyła/nabył Pani/Pan lokal od dewelopera), zbywcy lokalu (od
którego nabyła/nabył Pani/Pan lokal), z ksiąg wieczystych.
Co do zasady podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów prawa. Skoro jest Pani/Pan
członkiem Wspólnoty, Wspólnota posiadać będzie Pani/Pana dane osobowe.
Dane osobowe podawane w formularzu kontaktowym na niniejszej stronie internetowej są podawane
bezpośrednio przez Panią/Pana. Ich podanie jest dobrowolne, lecz konieczne celem udzielenia Pani/Panu
odpowiedzi na wskazany przez Panią/Pana kanał komunikacji.

6. Czyje dane osobowe przetwarza Wspólnota?
Wspólnota przetwarza głównie dane osobowe:

 Członków Wspólnoty oraz ich pełnomocników,
 osób wchodzących/wjeżdżających na teren Wspólnoty,
 osób reprezentujących, wyznaczonych do kontaktu z ramienia usługodawców,
 osób odwiedzających niniejszą stronę internetową/kontaktujących się za pomocą formularza
dostępnego na stronie.

7. W jakich celach i na jakich podstawach prawnych Wspólnota przetwarza dane osobowe?
Co do zasady Wspólnota przetwarza dane osobowe w poniżej wskazanych celach oraz w oparciu o następujące
podstawy prawne:
7.1. Zarząd nieruchomością wspólną
7.1.1. Co do zasady dane osobowe przetwarzane w celu zarządu nieruchomością wspólną przetwarzane
są, albowiem jest to niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na
administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), wynikających głównie z ustawy z dnia 24 czerwca 1994
r. o własności lokali oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
7.1.2. Zarząd nieruchomością wspólną obejmuje wiele czynności, spośród których można wymienić
dodatkowe szczegółowe cele przetwarzania, takie jak m.in.:
a) organizacja zebrań Członków Wspólnoty Mieszkaniowej i podejmowanie uchwał,
b) kontaktowe,
c) prowadzenie postępowań sądowych i administracyjnych (dochodzenie roszczeń i obrona
przed nimi),
d) archiwizacja,
e) cele rozliczeniowe, rachunkowe i podatkowe,
Przetwarzanie danych osobowych w celach wskazanych w pkt. 8.1.2. a)-d) odbywa się na
podstawie niezbędności przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit f) RODO), polegających na
organizacji zebrań Członków Wspólnoty i podejmowaniu uchwał, prowadzeniu
korespondencji w związku z zarządzaniem nieruchomością wspólną, dochodzenia roszczeń i
obrony przed nimi, archiwizacji dokumentacji.
Przetwarzanie danych osobowych w celach rozliczeniowych, rachunkowych i podatkowych
(pkt 8.1.e) odbywa się na podstawie niezbędności do wypełnienia obowiązków prawnych
ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO)

7.2. Kontakt telefoniczny, pocztą tradycyjną, e-mailową oraz przez formularz kontaktowy
Dane osobowe przetwarzane w ramach kontaktu telefonicznego lub za pomocą poczty tradycyjnej oraz
korespondencji e-mail są przetwarzane w celu identyfikacji rozmówcy/nadawcy/adresata oraz obsługi
sprawy, której dotyczy kontakt, albowiem jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit f) RODO). Uzasadniony
interes Wspólnoty polega na kontaktowaniu się oraz prowadzeniu korespondencji w związku z
realizowaną przez Wspólnotę działalnością/jej zadaniami oraz koniecznością rozwiązania określonej
sprawy.
7.3. Monitoring wizyjny
Wspólnota zadecydowała o wdrożeniu monitoringu wizyjnego na terenie nieruchomości Wspólnej. Dane
osobowe w postaci wizerunku osób przebywających na terenie nieruchomości, numerów
rejestracyjnych pojazdów przetwarzane są w celu rejestracji wizerunku/innych danych osobowych w

ramach monitoringu wizyjnego, albowiem jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit f) RODO) polegających na
zapewnieniu bezpieczeństwa osób przebywających na terenie Wspólnoty oraz jej mienia. Nagrania
przechowywane są przez 14 dni.
Szczegółowa informacja o celach przetwarzania przez Wspólnotę danych osobowych jest wskazywana we
właściwych klauzulach informacyjnych udostępnianych przed podaniem danych osobowych.
Wspólnota przetwarza dane osobowe adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do
celów, w których te dane są przetwarzane. Zakres zbieranych danych wyznaczany jest treścią formularzy,
umów bądź przepisami prawa.

8. Jakie dane osobowe są przez Wspólnotę przetwarzane?
Wspólnota przetwarza dane osobowe swoich Członków związane głównie z ich statusem jako właścicieli
lokali.
Są to przede wszystkim dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, dane dotyczące lokalu oraz rozliczeń ze
Wspólnotą.

9. Jak długo Wspólnota przechowuje dane osobowe Członków Wspólnoty?
Dane osobowe, w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, Wspólnota przetwarza
przez okres niezbędny do celów, w których dane te są przetwarzane.
Dane osobowe Członków Wspólnoty są przechowywane przez Wspólnotę co do zasady przez okres
pozostawania przez daną osobę członkiem Wspólnoty, a po utracie tego statusu (na skutek zbycia
nieruchomości), do momentu sporządzenia końcowego rozliczenia mediów i uregulowania wszystkich
zobowiązań wobec Wspólnoty. Dane osobowe w celach rachunkowych są przechowywane przez pięć lat,
licząc od końca roku kalendarzowego, w którym miało miejsce zdarzenie księgowe. W przypadku danych
osobowych przetwarzanych na podstawie uzasadnionego interesu Wspólnoty, dane te mogą być
przetwarzane do momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu z przyczyn dotyczących Pani/Pana szczególnej
sytuacji. Dane osobowe w postaci wizerunku (jeżeli zostały zarejestrowane) są przechowywane przez okres
14 dni. Dane przechowywane w celach archiwizacyjnych (np. na listach osób biorących udział w
zgromadzeniu właścicieli, w ramach dokumentów dotyczących podejmowania uchwał) przez czas trwania
Wspólnoty.

10. Kto jest odbiorcą danych/komu Wspólnota może przekazać dane osobowe?
Odbiorcy danych są wskazywani każdorazowo we właściwych klauzulach informacyjnych udostępnianych przed
podaniem danych osobowych.
Co do zasady przewidywanymi odbiorcami danych osobowych Członków Wspólnoty w procesie zarządzania
nieruchomością wspólną są: administrator nieruchomości Integrum Management Sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie, firmy świadczące wsparcie IT, w tym dostawca systemu e-kartoteka (Mieszczanin Informatyka Sp. z
o.o.), – jeżeli Wspólnota korzysta z tego systemu, operatorzy pocztowi/kurierzy, firmy doradcze, z którymi
Administrator współpracuje, oraz inne podmioty, które wykonują działania na zlecenie Administratora lub
dostarczają mu usługi niezbędne do prowadzenia działalności, inni Członkowie Wspólnoty (w sytuacjach
dozwolonych prawem), banki, doradcy prawni, policja, sądy, organy egzekucyjne, firmy świadczące usługi
związane z ochroną/monitoringiem wizyjnym osiedla.
O dane osobowe Członków Wspólnoty mogą także wnioskować podmioty upoważnione do otrzymywania
danych osobowych na mocy obowiązujących przepisów prawa (nieuważane za „odbiorców”).

11. Jakie prawa przysługują Pani/Panu w związku z przetwarzaniem przez Wspólnotę Pani/Pana danych
osobowych?
Poniżej wyjaśniamy, na czym polegają poszczególne prawa, które Pani/Panu przysługują.

11.1. Prawo do bycia poinformowanym o zasadach przetwarzania danych osobowych
Ma Pani/Pan prawo do bycia poinformowanym w sposób zwięzły i przejrzysty, jasnym i prostym
językiem, o zasadach przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych.
Zakres tych informacji zależy od tego, czy dane zostały Wspólnocie podane bezpośrednio przez
Panią/Pana (wówczas podawane są wszelkie informacje wymagane przez art. 13 RODO), czy też
Wspólnota otrzymała je z innych źródeł, tj. od innej osoby/podmiotu lub ze źródeł publicznych, tj.
rejestrów publicznych (wówczas podane zostaną wszelkie informacje wymagane przez art. 14 RODO).
11.2. Prawo dostępu do danych osobowych (w tym kopii danych osobowych)
Ma Pani/Pan prawo żądać od Wspólnoty dostępu do danych osobowych, w szczególności, w ramach
tego prawa, może Pani/Pan zapytać o to:
1) w jakim celu przetwarzane są Pani/Pana dane osobowe,
2) jakie dane są przetwarzane,
3) komu ujawniane są dane,
4) jaki jest planowany okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych, a gdy nie jest to
możliwe, kryteria ustalania tego okresu,
5) jeżeli dane nie zostały zebrane od Pani/Pana – wszelkie informacje o źródle ich pozyskania,
6) czy podejmowane są wobec Pani/Pana zautomatyzowane decyzje, w tym czy odbywa się
wobec Pani/Pana profilowanie,
7) czy Pani/Pana dane przekazywane są do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Ma Pani/Pan także prawo do uzyskania kopii Pani/Pana danych osobowych. Realizacja tego prawa
może odbyć się zarówno poprzez przedstawienie kopii „treści” danych osobowych, jak i poprzez
doręczenie nośników (dokumentów), na których utrwalono Pani/Pana dane osobowe.
11.3. Prawo do sprostowania danych osobowych
Ma Pani/Pan prawo do żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych, które są nieprawidłowe.
Z uwzględnieniem celów przetwarzania, ma Pani/Pan również prawo do żądania uzupełnienia
niekompletnych danych osobowych.
11.4. Prawo usunięcia danych osobowych
Ma Pani/Pan prawo do żądania od Wspólnoty usunięcia Pani/Pana danych osobowych, jeżeli zachodzi
jedna z następujących okoliczności:
1) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób
przetwarzane,
2) wycofała/wycofał Pani/Pan zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy
prawnej przetwarzania (w przypadku gdy przetwarzanie opiera się na zgodzie),
3) Pani/Pana dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
4) Wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania na mocy art. 21 ust. 1 RODO i nie
występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub wniosła/wniósł
Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO,
5) Pani/Pana dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego
przewidzianego w prawie.
11.5. Prawo do ograniczenia przetwarzania
Ma Pani/Pan prawo do ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
1) jeżeli kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych,

2) jeżeli przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a sprzeciwia się Pani/Pan ich usunięciu,
żądając w zamian ograniczenia ich przetwarzania,
3) dane osobowe nie są już potrzebne do celów przetwarzania, ale są one Pani/Panu potrzebne
do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
4) wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana
szczególną sytuacją.
11.6. Prawo do przenoszenia danych
Ma Pani/Pan prawo do przenoszenia danych, tj. otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie
używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, swoich danych osobowych, które
Pani/Pan do Wspólnoty dostarczyła oraz ma Pani/Pan prawo żądać, aby te dane osobowe przesłać
innemu administratorowi, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie zgody lub
umowy oraz w sposób zautomatyzowany.
11.7. Prawo do sprzeciwu z przyczyn dotyczących Pani/Pana szczególnej sytuacji
Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Pani/Pana
szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO
(niezbędność w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym), w tym profilowania
na podstawie tych przepisów.
Pani/Pana żądanie w ww. zakresie zostanie uwzględnione w przypadku gdy Wspólnota oceni, że
podstawy przetwarzania przez Wspólnotę Pani/Pana danych osobowych nie są nadrzędne wobec
Pani/Pana interesów, praw i wolności lub są one Wspólnocie niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub
obrony roszczeń.
11.8. Prawo do sprzeciwu „marketingowego”
Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie w jakim
przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
11.9. Prawo do niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym
profilowaniu
Ma Pani/Pan prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Pani/Pana skutki prawne
lub w podobny sposób istotnie na Panią/Pana wpływa. Jeżeli zachodzą przesłanki umożliwiające
podjęcie takiej decyzji, wówczas zostaniesz o tym fakcie poinformowana/y.
11.10. Prawo do cofnięcia zgody
W przypadku gdy udzieliła/udzielił Pani/Pan nam zgody na przetwarzanie danych osobowych, ma
Pani/Pan prawo w dowolnym momencie cofnąć zgodę (w zakresie w jakim została udzielona), bez
wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
11.11. Prawo do skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu skarga do właściwego organu nadzorczego w szczególności w państwie
Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W
Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa.

12. W jaki sposób może Pani/Pan zrealizować swoje prawa?
12.1. Gdzie się zgłosić?

W sprawie realizacji swoich praw, może się Pani/Pan kontaktować się osobiście, pocztą tradycyjną (na
adres podany w punkcie 1 Polityki) oraz za pomocą poczty elektronicznej na e-mail:
warszawskiswit2@inma.com.pl
12.2. Jak sformułować żądanie i czego możemy od Pani/Pana oczekiwać?
Prosimy o wskazanie konkretnego prawa, które chce Pani/Pan zrealizować, lub napisanie czego od nas
Pani/Pan oczekuje, czego chciałaby/chciałby się Pani/Pan dowiedzieć lub jakie ma Pani/Pan
wątpliwości w zakresie przetwarzania przez Wspólnotę danych osobowych. W przypadku powzięcia
przez Wspólnotę wątpliwości co do treści Pani/Pana żądania, Wspólnota będzie się z Panią/Panem
kontaktować celem dalszych wyjaśnień.
W przypadku braku możliwości identyfikacji Pani/Pana lub wątpliwości w tym zakresie, Wspólnota
może poprosić Panią/Pana o podanie dodatkowych informacji, ułatwiających Wspólnocie weryfikację
Pani/Pana tożsamości. Podanie takich dodatkowych danych weryfikujących jest dobrowolne, jednak
brak ich podania będzie skutkować odmową realizacji żądania.
12.3. Jaki jest termin realizacji prawa?
Informacje o działaniach podjętych w związku z realizacją Pani/Pana żądań opartych na art. 15-22
RODO (prawo dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przenoszenia, sprzeciwu i
niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu)
przekazujemy Pani/Panu niezwłocznie; w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania.
Termin ten może zostać przedłużony, np. ze względu na skomplikowany charakter żądania lub liczbę
żądań. W takim przypadku zostanie Pani/Pan o tym uprzedzony.
12.4. W jakiej formie przekazujemy informacje o realizacji praw?
Co do zasady informacje w zakresie realizacji prawa Wspólnota przekazuje w takiej formie, w jakiej
wpłynęło do niej żądanie, chyba że wyraźnie wskaże Pani/Pan, jaką drogą oczekuje od nas odpowiedzi.
12.5. Czy postępowanie w sprawie realizacji praw jest odpłatne?
Postępowanie w sprawie składanych wniosków jest nieodpłatne.
Opłaty mogą zostać przez Wspólnotę pobrane jedynie w przypadku: (a) zgłoszenia żądania drugiej i
kolejnej kopii danych, (b) zgłaszania przez Panią/Pana żądań nadmiernych (np. niezwykle częstych)
lub ewidentnie nieuzasadnionych. Opłata wyliczana jest przez Wspólnotę w rozsądnej wysokości
wynikającej z ponoszonych kosztów administracyjnych.

13. Czy Wspólnota dokonuje transferów poza obszar EOG
Co do zasady Wspólnota nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych poza obszar Europejskiego Obszaru
Gospodarczego. Niemniej jednak nie wyklucza się takiej sytuacji.
W takich wypadkach przekazywanie danych osobowych dokonywane jest przez Administratora po uprzednim
dokonaniu oceny stopnia adekwatności ochrony danych osobowych, na podstawie standardowych klauzul
ochronnych (art. 46 ust. 2 RODO) lub też na podstawie innego mechanizmu, który jest zgodny z prawem i
legalizuje taki transfer – po zastosowaniu dodatkowych gwarancji ochrony danych osobowych, jeżeli są
konieczne.

14. Wejście w życie i zmiany
Polityka jest na bieżąco monitorowana i w miarę konieczności podlega ona aktualizacji.

Niniejsza treść Polityki obowiązuje od dnia 19.09.2023 r.